Kobani başka bir dünya!

 Kobani Başka bir dünya!

Tebriz’in 209 sosyal aktivistinin imzasını taşıyan Kobani direnişine destek bildirisi:

İŞID’in insan katletme şehveti, küçücük Kobani kentini kuşatmış durumda. Güçlü ülkeler ve dünyanın patronları susmuşlar ve insan hakları konusundaki gülünç sesleri tarihin bu noktasında boğulmuştur. Koalisyon adı altındaki güçler -ki deniyordu uygar ülkeler adına bölge halkların imdadına koşacaklar ve demokrasi ve mutluluk armağan edecekler- parmak kıpırdatmadan birkaç yüz metreden İŞID vahşetini izlemekle yetinmekteler.

Okumaya devam et “Kobani başka bir dünya!”

Aaah savunmasız Kobani!

Şiir: Yağma Golrui
Farsçadan Ç.: h.h.

Yağma Golrui’nin bu sayfadaki şiirini, onun en son İran vatandaşı Araplar hakkında çok sert, nasiyonalist ve ırkçı bir dille yazmış olduğu ve Araplara “çekin gidin bu ülkeden” diyecek kadar düşmesi nedeniyle karaya boyarak siliyorum! Şair önce insan olmalı… bütün insanlar gibi… ırkı, dili, dini ve cinsiyeti olmadan! Bu sayfalarda şövenizme yer yok!

kadınların
klaşnikof almış ellerine uyuyorlar
ve çocukların
boş kovanlardan düdük yapmışlar
bir anlığına unutsunlar diye
babaları bir daha eve dönmeyecek diye…
Kobani! Ah savunmasız Kobani!

Gay-Lesbiyen

Kız-erkek öğrencilerin ayrı sıralarda, ayrı sınıflarda hatta ayrı okullarda okumalarını ve bulunmalarını istiyorlar, otobüslerde kadın-erkek ayrı ayrı koltuklarda oturmalı, yüzme havuzlarında kadın-erkek ayrı saatlerde olmalı ya da ayrı havuzları olmalı (İran’da deniz kıyıları ve plajlar kadın-erkek olarak ayrılmış), hamamda ve saunada mesela kadınlar kadınlarla, erkekler erkeklerle olmalı!! Bu ikiye yarılmış dünya bakış açısı, dünyayı ve toplumu cinsiyete ve cinselliğe dayalı bir görüşle iki ayrılmış, insan toplumunu bir bütün ve bireyleri eşit ve aynı insan olarak değil de, insanlar arasında bir uçurum var gibi görür ve değerlendirir ve idealleştirir ancak, her cinsel görüşe göre değil! Sadece Heteroseksüel cinsel eğilimi olanların görüşüne göre.  Zira lezbiyenler kadın-kadın birlikte olmayı, geyler ise erkek-erkek birlikte olmayı yeğlerler. Yani adamların düzenlemeleri Gay-Lesbiyen grupların tercihlerine onay vermekte! Tabii rezaleti karikatürize ederken tuhaf sonuçların alınması kaçınılmazdır! Cinsiyete göre ve cinselliğe göre ayrımcılık yapanlar aslında faşizmin yanında ve daha doğrusu tüm insan haklarının karşısında durduklarıyla tanımlanırlar!

Hitler’in “Benim insanım” dediği kitle!

Almanya’nın Emperyalist sermayesinin besleyip siyasi erkin tahtına oturtulan Adolf Hitler’i alkışlayan “Yığın”, “Halk”, Hitler’in “Benim üstün insanım” dediği milyonlar… Bu tablo, kandırılmuış halk nasıl kendi celladını alkışlar gerçeğinin en unutlmaz örneğidir! Ama esas soru şudur; Hitler’in faşist devletinin arkasındaki o Savaş sermayesi, fabrikları ve güçleri kimlerdi? İnternette Hitler’i destekleyen sermaye diye yazdıldığında, ya da Hitler ve dev tröstler yazdıldığında bile birçok gerçek ortaya saçılıyor! Sermaye kriz dönemlerinde faşistleri işbaşına getirir ve savaşlarla ölümden kurtulmak ister. Sermaye kar uğruna kendi halkını bile göz kırpmadan kılıçtan geçirir! Hitler ve ikinci dünya savaşının ve bütün saldırgan savaşların temelinde bu örtülüp bastırılamaz gerçek yatmakta! Ancak her şeye rağmen sonunda ölüp yok olacak olan insanları ölüme sürükleyenler olacaktır!

O resim!

AdsızBu resmi ne zaman görsem yüreğime tanımsız bir acı, bir sızı iner. Gurur dolu bir sızı. Ah ne güzel böyle güzel insanlar var bu çirkinliğe boğdukları dünyada. Ne zaman bu resmi görsem bir şiir fısıldar kulağımda, kulağımda tefler çalar, bir keman sesi yükselir. Bu resmi ne zaman görsem demir demir üstünde kayar, kırbaç et üstünde şaklar, bayrak rüzgarda, bulut, sis ve köpüklü deniz dalgalanır, ağaçlar birden çiçeğe oturur, gözyaşları tersine akar. Bu resmi ne zaman görsem…

o kuş…

güneş batarken o kuş kırgın bir rüzgar taşıyordu ağzında
dallar üşüdüğünde bir masal vardı kanatları altında
öpülmedik yer bırakmamıştı oysa çılgın sesinde
delik deşik bir gerilla gibi salınıyordu o dalda!

sözcükler var yeni kuşanır ayaklanmaya
sözcükler var yaralı, kanlı, paramparça
sözcükler var tarla sessizliğinde günebakan
sözcükler var cehennem eşiğinde ayakta!

Okumaya devam et “o kuş…”